آرشیو خرداد ماه 1401

خدمات صافکاری بدون رنگ

تابه های رژیمی

۷ بازديد

همانگونه که از اسم ان پیداست تابه رژیمی کالایی برای رژیم گرفتن و کمک به لاغری است . کاربرد تابه رژیمی

این روزها در بازار هر چیزی که به لاغر شدن و کاهش وزن کمک کند طرفداران زیادی دارد . فایده مهمی که این ماهی تابه ها دارد استفاده از روغن را در غذا کم میکند .

برای پخت و پز در این ماهی تابه ها شما نیاز به برگرداندن غذا ندارید

و هنگیمی که یک طرف غذای شما سرخ شد ان را برمیگردانید و طرف دیگه ماهیتابه را روی گاز قرار میدهید .

مواردی که برای خریدن این تابه ها باید به ان توجه کنید:

1.قبل از خرید تابه رژیمی درباره ی مارک های مختلف این تابه پرس و جو کنید که به تابه دلخواهتان دست یابید .

2.این ماهیتابه سایز های مختلفی داد که میتوانید سایز ان را متناسب به تعداد افراد خانواده تهیه کنید .

3.وقتی میخواهید ماهیتابه را تهیه کنید از نسوز بودن دسته ان اگاه شوید .

4. گول قیمت کم را نخورید زیرا جنس خوب قیمت خیلی پایینی ندارد .

5.گول جنس چینی که بی کیفیت باشد را نخورید و این ماهیتابه را از جای معتبر تهیه کنید .

6.برای شستشوی تابه رژیمی از سیم ظرفشویی استفاده نکنید زیرا باعث از بین رفتن خاصیت نچسب بودن ان میشود .

7.از نچسب بودن تابه اطمینان پیدا کنید و توجه داشته باشید قفل ان درست باشد و سراغ تابه هایی بروید که دارای گارانتی معتبر باشد .

8. قیمت بالای این تابه ها نشانه مرغوبیت و مناسب بودن ان نیست و بهتر است برای خرید این تابه از کسانی که خرید کردند و رضایت دارند کمک بگیرید .

9. قبل از مصرف تابه به دفترچه راهنما ان دقت کنید تا جزئیات پخت و پز را بفهمید .

10.بهترین این تابه ها تابه هایی هستند که به صورت مستقیم روی اجاق گاز قرار میگیرند و از روغن کمتری استفاده میشود .


از دیگر قابلیت های این تابه رژیمی تابان است که به غیر از پختن و سرخ کردن غذایتان انها را کبابی میکند

و مهم ترین ویژگی ان این است که از روغن استفاده نمیشود و دیگر ویژگی خوب این تابه ها این است که نیاز به برگرداندن غذا ندارد و کافی است

فقط تابه را برگردانید تا طرف دیگر ان سرخ شود .

این کار همشکل غذا را حفظ میکند و هم روغن به دست و اطرافتان نمیریزد .

یکی از مزایای مهم ان نچسب بودن است که هم سطح داخل تابه و هم سطح بیرونی ان نچسب است که باعث شستشوی اسان ان است .
 

معرفی محصولات روشنایی

۸ بازديد

لامپ ال‌ ای‌ دی چیست ؟

لامپ ال‌ای‌دی (لامپ LED) نوعی لامپ‌ است که برای روشنایی از دیود نورافشان استفاده می‌کند. در واقع این لامپ یک دیود نورافشان نیمه رسانا است که زمانی که جریان الکتریکی از آن عبور می‌کند از خود نور مرئی منتشر می­کنداین لامپ‌ها که در ابتدا بیشتر به عنوان چراغ در درون دستگاه‌های الکترونیکی کاربرد داشتند، با مزایای لامپ ال ای دی سقفی و همچنین کاربردهای لامپ ال ای دی سقفی ، این محصولات توانسته اند جای خود را در صنعت روشنایی در دنیا باز کنند.

کلمه LED مخفف کلمات Light emitting diode (دیود ساطع‌کننده نور) است. دیودهای ساطع‌کننده نور در واقع جزء خانواده دیودها هستند که زیرگروه نیمه هادی‌ها به‌شمار می‌آیند. خاصیت متمایز کننده ال‌ای‌دی‌ها نسبت به سایر نیمه‌هادی ها این است که با گذر جریان الکتریکی از آن‌ها مقداری انرژی به صورت نور از آن‌ها ساطع می‌شود.

کاربردهای لامپ LED

LED ها که از دهه‌های گذشته در تجهیزات الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گرفتند، عموماً برای نمایش خاموش یا روشن بودن نمایشگرها در لوازم مولتی مدیا و نیز نشان‌گر آماده به کار بودن لوازم الکتریکی و ماشین آلات مورد استفاده قرار گرفتند. اما در حال حاضر LED ها به نحوی ساخته می‌شوند که نور را در جهت خاصی متمرکز کنند. آنها معمولاً داخل یک محفظه شفاف گنبدی شکل کوچک قرار می‌گیرند و در سایز یک چوب کبریت هستند و به‌ سختی می‌شکنند. بزرگ‌ترین ایراد لامپ‌های LED رنگ آن‌ها بود. اما اکنون به آسانی با تغییر در ساختار فیزیکی و مواد تشکیل‌دهنده LED، نور در رنگ‌ها و شدت‌های مختلف و با طول موج مشخص با رنگ کاملاً خالص تولید می‌شود. به عبارتی LEDها فاقد پرتوهای مادون قرمز و فرابنفشی هستند که سایر صنایع روشنایی ایجاد می‌کنند و LEDها به سلامت چشم و محیط آسیب نمی‌رسانند که این مساله نیز یکی از مزایای لامپ ال ای دی است.

لامپ‌های ال‌ای‌دی ابتدا به عنوان لامپ‌های نشان‌گر و با نور کم، در وسایل الکتریکی به کار می‌رفتند، بعدها استفاده از آن‌ها به بخش روشنایی گسترش یافت و با نور سفید آن با روشنایی مطلوب و مصرف کم تولید شدند. قدم بعدی کمک به تکامل تلویزیون‌ها و مانیتورهای ال‌سی‌دی بود که در آنها نور پشت نمایشگر کریستال مایع به جای لامپ فلورسنت توسط LED ها تأمین می‌شد؛ به تدریج نمایشگرهایی با فناوری ال‌ای‌دی جایگزین نمایشگرهای ال‌سی‌دی شده اند.

تفاوت لامپ LED و لامپ کم مصرف

لامپ‌های ال‌ای‌دی معمولاً نسبت به لامپ‌های کم مصرف، میزان مصرف برق کمتری دارند. البته این حالت همیشگی نیست و بسیار بستگی به المان‌های به کار رفته در هر دو نوع لامپ دارد. فقط در زمانی می‌توان گفت که یک لامپ ۱۰ وات LED نور بیشتری از یک لامپ ۱۰ وات کم مصرف دارد که المان‌های تشکیل دهنده هر دو لامپ از یک سطح کیفیت برخوردار باشند.

همچنین این وضعیت در مورد مقایسه عمر لامپ‌ها نیز صادق است؛ به صورت اسمی، لامپ LED در حدود ۵۰۰۰۰ ساعت طول عمر مفید دارد در صورتی که لامپ کم مصرف دارای ۸۰۰۰ ساعت طول عمر مفید است. اما در عمل مشاهده می‌شود که این ارقام تا حدودی با ارقام واقعی متفاوت است. که این مساله یکی از دیگر از مزایای لامپ ال ای دی است که کاربرد لامپ ال ای دی را بیشتر از لامپ کم مصرف کرده است.

زیر سطح ساطع‌کننده نور درون لامپ کم مصرف، مقداری جیوه دارد که بسیار سمی است. در صورت شکستن تیوب لامپ کم مصرف این ماده در محیط پخش شده و می‌تواند باعث مسمومیت گردد. اما این فقط زمانی اتفاق می افتد که این تیوب بشکند، در غیر این صورت استفاده از این لامپ خطری ندارد. بیشتر مصرف‌کنندگان این لامپ پس از سوختن یا از کار افتادن آن، آن را به همراه سایر زباله‌ها به درون سطل‌های معمولی زباله می‌اندازند. لامپ کم مصرف به محیط زیست آسیب می‌رساند زیرا در هنگام انتقال یا تجمیع زباله‌ها به احتمال زیاد تیوب این لامپ می‌شکند و جیوه داخل آن به محیط بیرون نشت می‌کند و باعث آلودگی محیطی می‌گردد.



صافکاری قدیریان

۷ بازديد

صافکاری خودرو چیست ؟

 

امروزه خودرو یکی از ضروری ترین وسیله زندگی انسان محسوب می شود.گسترش ماشین باعث افزایش تصادفات جاده ای شده است.که این تصادفات باعث آسیب به بدنه خودرو می شود.بدنه خودرو از چندین لایه فلزی تشکیل شده است.که بدنه خودرو با روکش هایی با رنگ های مختلف پوشیده شده است که باعث یکدستی و یکرنگی خودرو می شود.تصادفات باعث آسیب و صدمه به لایه های موجود در خودرو می شود.یکی از شغل ها که مربوط به بدنه خودرو می باشد صافکاری خودرو نام دارد.

صافکاری به فعالیت هایی گفته می شود که یک صافکار برای درست کردن فرورفتگی،خط و خش هایی که در بدنه خودرو ایجاد می شود صورت می گیرد.خودرو ممکن است به دلایل مختلف که یکی از آنها تصادف است دچار آسیب شود همانطوری که گفتیم بدنه خودرو از فلز است که با حرارت دادن آن در دمای بالا به شکل خودرو در آمده است.بدنه خودرو طوری ساخته شده است که هرکسی قادر به تعمیر کردن آن نخواهد بود.و برای تعمیر آن به یک صافکار ماهر نیاز داریم.

مراحل صافکاری

 

یک صافکار اول از همه قسمت های آسیب دیده خودرو را با دقت بررسی می کند.و باتوجه به میزان آسیب و صدمه خودرو تصمیم درست می گیرد.صافکاری انواع مختلفی دارد که  از مهم ترین نوع صافکاری،صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ می باشد.بعد از اینکه صافکار نوع صافکاری را مشخص کرد با استفاده از تجهیزات و ابزار و وسایل مورد نیاز فرورفتگی و برامدگی هایی که در خورد به وجود آمده است را از بین می برد تا بدنه خودرو مانند اول شود.

بعضی از آسیب ها تنها باهمین مرحله درست می شود.

بعد از این مرحله صافکار پولیش کاری را شروع می کند که باعث یکدستی در بدنه خودرو می شود.

گاهی آسیب به بدنه آن قدر زیاد می باشد که صافکار مجبور به عوض کردن قطعه می شود.

بعد از این مرحله صافکار سمباده کشی را در محل آسیب دیده انجام می دهد تا با سایر محل ها هم سطح شود.و سطح آسیب دیده را بتونه کاری می کند.بتونه کاری پیش نیازی برای انجام نقاشی خودرو می باشد.

صافکار قسمت های دیگر خودرو را که سالم و بدون آسیب می باشد با روزنامه می پوشاند تا رنگ به آن قسمت ها نفوذ نکند.صافکار با دستگاهی به نام دستگاه پمپ خودرو را رنگ می کند.بعد از رنگ کاری مدتی لازم است تا رنگ خشک شود.

 

فرایند صافکاری به دو چیز بستگی دارد

 

 تجهیزات صافکاری و مهارت صافکاری.

تجهیزات صافکاری یعنی اینکه یک صافکار ماهر باید تجهیزات و ابزار و وسایل با کیفیت برای برطرف کردن آسیب و صدمه خودرو در اختیار داشته باشد.

اولین مطالب آزمایشی من

۷ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۷ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.